dinsdag 22 januari 2013

Druk druk druk

Sneeuw ruimen
Afgelopen week lag er sneeuw, dat is jullie vast niet ontgaan. Toen er in de nacht van maandag op dinsdag sneeuw begon te vallen en het pas ophield toen er een sneeuwdek van bijna 20 centimeter lag, zag ik dat er ook sneeuw op de galerij lag. Nadat ik dochterlief naar de peuterspeelzaal had gebracht ging ik in één keer door om mijn galerij sneeuwvrij te maken. Aan de voetstappen zag ik dat mijn buren al naar hun werk waren vertrokken en ik weet dat inbrekers daar met sneeuw ook op letten, dus heb de drie huizen naast mij ook schoon geveegd. Daarna ging ik even kijken bij mijn oude alleenstaande buurman. Daar was het ook nog wit, dus ging ook daar aan de slag. Sneeuw scheppen is erg goed voor de conditie, dus als je wilt afvallen of iets aan je conditie wilt doen, dit is een gratis tip! ;-)
Het grappige is ook dat gisteren toen er weer een laag sneeuw bij was gekomen in de nacht bij mij voor de deur mijn stoepje schoon geveegd werd door mijn buren, dus schijnbaar is het opgevallen en werd het gewaardeerd.

Logeerpartij en borrel
Verder hebben wij een druk weekend achter de rug. We hadden een logeetje. Ze scheelt 2 dagen met mijn peuterdochter, dus behoorlijk intensief. Zeker omdat het meisje ziek was geworden. Midden in de nacht spuugde ze het hele bed onder, dus ik had twee wakkere peuters, een vies bed en een vies meisje. Dus nadat ik peuter één in bed van manlief had gelegd, kon ik peuter twee rustig ging douchen, afdrogen en schone kleertjes aandoen. Peuter twee óók bij manlief in bed en daarna het bed verschonen. Uiteindelijk kon om half zes het hele spul weer in eigen bedjes en sliepen we nog even. Gelukkig knapte ze langzaam maar zeker weer op en zondag (toen haar papa en mama er weer waren) voelde ze zich stukken beter. We zijn nog even bij Geitenboerderij 't Geertje geweest en zondag hebben we gesleed. De meiden hebben zich goed vermaakt samen!
Zondag hadden we ook nog een familieborrel op de planning staan. Als het goed is de eerste van een reeks. Door de drukte van tegenwoordig zie je je familie niet altijd zo vaak als je zou willen, zeker voor de kinderen is het erg leuk om elkaar te zien! Hiervoor hebben we dus deze familieborrel in het leven geroepen. Erg gezellig, en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!
Ook kwamen onze vrienden hun dochter weer ophalen, maar de treinen reden niet verder vanwege sneeuwval, dus zijn ook zij een nachtje bij ons gebleven. Door deze drukke gezelligheid was ik dus niet met laptop in de weer en stond het Twitteraccount en de blog even stil.

Loting gelukspoppetjes
Verder had ik op 15 januari twee gelukspoppetjes verloot via Twitter. De gelukkige winnares hiervan is @zebradiaan geworden! Ik hoop dat ze je veel geluk zullen brengen. Ze komen zo snel mogelijk naar je toe! Ik vond het erg leuk om iets te verloten, dus ik ga dit soort acties vaker doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten