vrijdag 4 januari 2013

Een cake voor de buurtjes

Slechte start 2013
Het nieuwe jaar is voor onze buurman niet erg goed begonnen. Tijdens oud en nieuw is zijn auto zwaar beschadigd geraakt door vuurwerk wat naast zijn auto is afgestoken. Dit gezin, een vader, een moeder en twee dochters, staat altijd klaar voor anderen. De vader werkt hard, zowel voor zijn gezin, als voor een fijne leefomgeving.
Cake bakken
Toen ik op nieuwjaarsdag zijn auto zag, sprongen de tranen in mijn ogen. Ik had zo met hem te doen. De volgende dag besloot ik hem en zijn gezin te verrassen met een zelfgebakken cake om ze een hart onder de riem te steken en de beste wensen door te geven.

Dochters erg geschrokken
Op het moment dat de cake klaar was en ik het aan hem gaf, wist ik dat dit gebaar zeer gewaardeerd werd. Hij bedankte me en er verscheen een glimlach. De dochters waren door dit voorval behoorlijk van slag zo vertelde hij, want niet lang geleden is er ook al bij hen ingebroken. De meiden kregen het gevoel dat overal waar ze kwamen er iets mis ging.

Troost
Door dit kleine gebaar voelden ze zich gehoord en verzacht het misschien wel een heel klein beetje wat er gebeurd is in de oudejaarsnacht. Ik kan natuurlijk niet oplossen wat er is gebeurd, maar ik hoop dat ik ze een klein beetje troost kan bieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten