zaterdag 16 februari 2013

Geven aan jezelf

Rustperiode
Doordat ik nogal een denker ben en pas merk dat ik niet erg goed voor mezelf zorg als er al een periode overheen is gegaan, merk ik nu dat het nu écht de tijd wordt om een rustperiode in te lassen. Niet dat ik er helemaal niet meer zal zijn, maar voor 21.00 uur gaat de computer "gewoon" uit. Dat het precies samen valt met de vastenperiode is niet geheel toevallig. Bepaalde dingen die ik heb gelezen en een blik in de spiegel hebben me wakker geschud.

Achterstand
Ik heb zoveel plannen in mijn hoofd en loop achter met bepaalde zaken die ik me had voorgenomen. Gelukkig zijn er al een aantal dingen die ik heb kunnen afstrepen, maar doordat ik teveel tegelijkertijd aan het doen was, maakte ik niets compleet af. Allerlei halve projecten, twee halve boeken en veel ideeën die nog geen vorm hebben gekregen. Bij het lezen van deze tekst: "We cannot see our reflection in running water. It is only in still water that we can see" wist ik wat mij te doen staat.

Zelfreflectie
Iemand heeft mij ooit verteld dat zelfreflectie een groot cadeau is wat je jezelf kunt geven. Voor mij is het een noodzakelijk iets, eens in de zoveel tijd is het even nodig om bij te tanken. Hoe lang het duurt of hoe intensief het zal worden, is afhankelijk van hoeveel ik van mezelf heb gevraagd in de voorgaande periode. Dit valt ook niet van tevoren in te schatten, maar ik weet wel dat ik veel rust zal zoeken komende periode. Op tijd naar bed, minder apparatuur, meer natuur, meer spelen met mijn dochter, meer bewegen, gezonder eten, blij zijn met wat ik heb. Eigenlijk een basisverhaal, maar o zo lastig voor mij. Toch weet ik dat het belangrijk voor me is om me goed te voelen, en ik ga daar direct mee beginnen.

Inspiratie
Vaak keert samen met de rust ook de inspiratie weer terug, dus ik hoop jullie binnenkort weer blij te kunnen verrassen met inspirerende nieuwe ideeën. Zelf ben ik wel behoorlijk geïnspireerd door anderen en dat ga ik nu een plek geven. Tot snel en slaap lekker voor straks. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten