dinsdag 2 juli 2013

Terug van weggeweest

Afgelopen maand ben ik in Duitsland en Turkije geweest en dat was heerlijk. Nu direct weer in het hectische leven vol met afspraken.

Schildklier
Nu vastgesteld is dat mijn schildklier weer op volle toeren draait besef ik me dat ik meer dan anders op de rem moet staan. Daardoor kan het dus gebeuren dat ik, ondanks dat ik er weer ben, soms even niet online ben. Ik moet mijn energie beter proberen te verdelen.

Voor mezelf ben ik er achter dat mijn schildklier toch wel een dusdanige invloed heeft op hoe ik me voel, dat ik hoop dat er snel een oplossing voor wordt gevonden. Morgen mag ik naar de internist, dus dan zal ik het wel horen.

Koffie en suikers
Doordat ik gemerkt had dat koffie een negatieve uitwerking had op mijn lichamelijke gezondheid heb ik een limiet van maximaal twee koppen koffie per dag gesteld. Dit werkt goed.
Dat niet natuurlijke suikers niet goed voor je zijn is natuurlijk geen nieuws. Om deze reden gebruikte ik al niet veel suikers en sinds gisteren ben ik hier nog beter op gaan letten. De middagtussendoortjes zijn voor mij het moeilijkste, op dit moment mag ik van mezelf nog één keer per dag een kleinigheidje met suiker, dat kan een koekje zijn, of een boterham met zoet beleg. Natuurlijke suikers, zoals die in fruit zitten, mag ik uiteraard wel van mezelf blijven gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten