woensdag 11 december 2013

Een goed gesprek

11 december 2013 - dag 3
De ochtend rustig en gezellig opgestart bij een vriendin van me. Ik word altijd zo blij van de gesprekken met haar! Na een paar kopjes koffie besloot ik dat er nog voldoende tijd over was om langs het wijkcentrum te lopen om wat werkzaamheden te verrichten. Het was druk en er waren veel kennissen, maar écht veel tijd had ik niet, want de kleine meid moest alweer bijna worden opgehaald.

Bij het zien van een dame waarvan ik wist dat het niet zo goed gaat met haar man, besloot ik oprecht mijn interesse te tonen. Ik pakte er een stoel bij en nam naast haar plaats. We hadden een behoorlijk diepgaand gesprek van slechts 10 minuten, maar het deed haar (en mij) zichtbaar goed. Ik ben erg blij dat ik deze dame heb leren kennen.

Om mijn dochter op te halen moest ik me wat haasten wat zou het fijn zijn om een wat betere conditie te hebben en op de terugweg liepen we zeer langzaam naar huis. Het was duidelijk een intensieve ochtend geweest voor dochterlief. Thuis gekomen aten we een boterhammetje en hebben we kerstsfeer in huis gebracht. Radio op Sky (want geen kerst-cd) en lekker meezingen tijdens het versieren.

Daarna heeft de kleine meid een powernap gedaan en zijn we gezellig met haar vriendje en zijn moeder (en mijn lieve vriendin) naar de speeltuin gegaan. Helaas was ik mijn portemonnee kwijt en heb het losse geld wat ik in huis kon vinden mee genomen om te betalen. Ik kwam 50 cent tekort, mijn vriendin was zo lief om dit voor te schieten zodat we toch konden spelen. We genoten van het zonnetje en onze spelende kinderen, wat een rijkdom!!!

Tijdens ons bezoek aan de speeltuin belde mijn man me, hij stelde voor om vandaag patatjes te halen in plaats van morgen, zodat ik een dagje niet hoefde te koken. Ik heb hier dankbaar gebruik van gemaakt.

De rest van de avond niet veel meer gedaan, maar erg dankbaar voor zo'n mooie dag als vandaag. Ik wens iedereen een fijne nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten