zondag 22 december 2013

Een volle, maar fijne dag! ♥

22 december 2013 - dag 14
We stonden vandaag op de 1-Euromarkt. Rijk zullen we daar niet van worden, maar het is vooral een ontzettend gezellige bezigheid. Allereerst had ik een cadeautje gemaakt voor iemand van wie ik 2 maanden geleden glaswerk voor mijn creatieve avond had gekregen. Het cadeau werd gelijk aan iedereen getoond, ze vonden het erg leuk gedaan.

Tijdens de markt zelf heb ik een klein mutsje gefreubeld en gegeven aan iemand die ook op de markt stond. Verder probeerde ik bezoekers blij te maken met een cadeautje voor hun kindje, maar ze hadden moeite dit geschenk te accepteren. Dit vond ik eerst jammer, maar ik besloot het geld dat zij mij aanboden te accepteren als gift van deze mensen aan mij.

Deze rommelmarkten staan altijd bol van sociale momenten met mensen. We hebben dus heel wat afgekletst en een luisterend oor geboden aan mensen. Je merkt dat sommige mensen niet gewend zijn dat er écht naar ze wordt geluisterd en dat ze daardoor heel open vertellen. Fijn dat je door te luisteren de dag van sommige mensen positief kan kleuren. Ook krijg je uit dat soort gesprekken tips mee die je anders niet had gehoord. Zo heb ik vandaag bijvoorbeeld geleerd dat dagelijks geraspte wortel goed is voor de vitamine-A waarde en dat lijnzaadolie goed is voor je haar.

Na afloop van de rommelmarkt had ik nog een zelfgemaakt vaasje met engeltjes, ik wilde dit graag weggeven aan iemand die zelf ook creatief was, maar ook aan iemand die het ergens een mooi plekje wilde geven. Ik gaf het aan de dame die naast ons stond. Het leuke is dat de mensen die spullen verkopen steeds bijna dezelfde mensen zijn. Dat maakt het vertrouwd en gezellig. Onze `buurvrouw´ was blij met het vaasje.

Toen we de spullen hadden opgeruimd en naar de auto liepen hadden we een steekkarretje geleend. Terwijl ik deze terug bracht heb ik het bord dat buiten stond met `rommelmarkt´ naar binnen gehaald.

De middag heb ik ervoor gezorgd dat de kerstkaarten eindelijk verstuurd werden, met een beetje mazzel komen ze nog aan voor de kerstdagen, maar vrees een beetje dat dat niet gaat gebeuren. Ach, iedereen is wel wat van me gewend, want het is ieder jaar hetzelfde liedje. Ik wil het vroeg doen, en het word standaard op het laatste moment.

Terwijl ik het eten aan het maken was ging de telefoon, een kennis wilde graag haarverf voor een Euro bij me komen kopen en vroeg of ik nu thuis was, want ze was toevallig in de buurt. Geen probleem, alleen door mijn verwarring was de verf beneden bij de rommelmarktspullen beland en omdat die heel hoog stonden kon ik daar niet bij. Manlief is mopperend naar beneden gegaan om toch de verf te halen, de schat! ♥
Op het moment dat hij bovenkwam was de kennis er al en ik had haar drinken aangeboden. Omdat het eten zo goed als klaar was bood ik haar ook aan om te blijven eten. Hoewel ze al een boterham op had lustte ze nog wel een beetje andijvie-stamppot. Dus gezellig met zijn viertjes gegeten.

In de avond nog wat praktische zaken geregeld en verder niet veel gedaan. Wat mij overigens wel verbaasd is trouwens hoeveel energie ik heb op zulke volle dagen, hoewel ik in de middag wel zowat in slaap viel toen ik mijn dochter op kwam halen en even na het eten, heb ik het toch voor elkaar gekregen tot nu toe wakker te blijven. De tijd gaat wel ontzettend hard, want tot mijn schrik is het alweer bijna twaalf uur en ik ben nog steeds lichamelijk niet helemaal fit. Gelukkig helpt de pijnstilling me wel enigszins. Nu dus heerlijk mijn bed in en hopen op een rustige nacht. Slaap lekker allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten