donderdag 26 december 2013

Opkomen voor de medemens

26 december 2013 - dag 18
Tijdens de kerstdagen komen er altijd veel dingen uit mijn jeugd naar boven, waardoor ik me op bepaalde momenten weer even eenzaam en onbegrepen voel als destijds. In combinatie met slaaptekort reageer ik dan soms nét te fel op mijn geliefden als die mij op de een of andere manier emotioneel raken.

Nadat ik vanochtend uitgeraasd was in het park hebben we bij mijn schoonouders kerst gevierd. Ik kan het altijd wel goed vinden met mijn schoonzusje. We snappen elkaar wel en dat is dus erg fijn dat zij er ook is. Ook oude oma was er, dat is de oma van mijn man. Eigenlijk heb ik soms wel medelijden met haar, de reden waarom zal ik in het midden laten.

Hetgeen dat ik vandaag gegeven heb is persoonlijke aandacht voor de neven, een wandeling met de hond, schoonzus en neef en ik heb het opgenomen in een discussie voor oude oma. Hoewel ik er verder niet teveel over kwijt wil en kan ben ik blij dat ik dit heb kunnen doen.

1 opmerking:

  1. Hoi Martine wat ben je weer enorm mooi bezig geweest en met een hart vol liefde gegeven. Ik heb even bij gelezen en het waren heel wat blogposts sinds de laatste keer ;). Ik hoop dat je lekker rustig aan het doen bent en heel veel tijd aan jezelf kunt geven en je familietje. In het boek ben ik nog niet begonnen, maar dat komt vast en zeker goed in het nieuwe jaar ;). Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen