woensdag 18 december 2013

Stoofpotje met kip en wat een simpele tissue kan doen

17 december 2013 - dag 9
Op dinsdag was mijn lieve kleine nichtje weer gezellig bij mij. In de ochtend een gezellig samenzijn op de peuterspeelzaal van mijn dochter met andere ouders. Alle ouders hadden lekkere hapjes gemaakt en ook ik kon natuurlijk niet achterblijven.
Ik had spiesjes (met van die sliertjes) gevuld met sterren van eierkoek, sinaasappel, kaas, poffertje en een zilveruitje. Een groot succes bij de kinderen. Het was de bedoeling het vooral met fruit te doen, maar ik ben nu eenmaal niet zo'n ochtendpersoon en fruit van tevoren maken leek me niet écht een succes, dus vandaar dat ik hiervoor koos.

Aangezien ik met niet echt heel blij voelde ben ik gaan wandelen. Mijn kleine nichtje moest slapen en ik weet dat ze heerlijk slaapt in haar wandelwagen. Dus anderhalf uur gewandeld zodat zij lekker kon slapen en ik mijn gedachten kon ordenen. Toen het tijd was om mijn meisje weer op te halen was ik moe, maar rustig.

De middag lekker thuis gespeeld en lekker geknuffeld en gestoeid. Lieve meisjes zijn het!

Als avondeten had ik voor het eerst een stoofpotje gemaakt. Dit was mijn geschenk voor mijn gezin en ze hebben ervan gesmuld. Liefde van de man gaat door de maag, dus dat is altijd mooi meegenomen! ;-)

18 december 2013 - dag 10 
Vandaag mocht ik weer bloed prikken en daarna ben ik langs twee verschillende bloemenzaken gegaan. Vrijdag krijgt mijn broer zijn bul, dus hij heeft wel een mooie bos bloemen verdiend! Namens mijn moeder heb ik een bloemstuk besteld en namens ons bij de andere bloemist een mooi boeket. Zo heb ik twee lokale ondernemers gesteund, waar ik een groot voorstander van ben.

Het regende in de ochtend, dus ik kwam verregend de bloemenzaak binnen. Ik ben altijd van de gemakkelijke, dus ik maakte mijn bril schoon met een stuk kleding (ja, ik weet dat dat niet goed is). Terwijl ik stond te wachten tot ik aan de beurt was kwam er een brildragende dame binnen op zoek naar een tissue voor haar bril. Uiteraard heb ik haar een tissue aangeboden, die ik wel bij me heb, maar niet gebruik. Ze bedankte me wel twee keer, zo blij was ze met dit gebaar! Opgevrolijkt door het feit dat je met zoiets kleins iemand zo blij kunt maken fietste ik, door de regen, weer verder naar bloemist nummer 2.

Nadat ik deze taken had volbracht heb ik een lekker bakkie koffie gedronken bij mijn vriendin. In de middag hebben mijn dochter en ik samen geknutseld. Hoewel de zon ging schijnen hebben wij ons binnen vermaakt. Het leuke was dat vandaag ook het bestelde kerstcadeau voor mijn man binnen is gekomen. Het is een verrassing, dus ik ga niet schrijven wat het is. Ik ben er blij mee, en ik hoop dat hij dat straks ook is.

Morgen komt mijn nichtje weer, gezellig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten