dinsdag 11 februari 2014

RAK week - dag 2

Moe en emotioneel
Vandaag voelde ik me voornamelijk erg moe. Gisteren had ik mijn dag voor mezelf toch weer eens te vol ingepland. Hoewel ik allerlei plannen in mijn hoofd had heb ik vandaag vooral goed naar mijn lichaam en geest geluisterd. Toen ik dochterlief had weggebracht naar de peuterspeelzaal voelde ik me emotioneel. Ze wilde niet dat ik haar binnen bracht, dus bij de deur heb ik haar aan de juf afgeleverd en ik bleef achter op een leeg schoolplein. Natuurlijk ben ik blij dat ik zo'n zelfstandige dochter heb, maar ik had dit nog niet verwacht en het besef dat ze na de zomervakantie naar school gaat en het "grote" loslaten dan écht gaat beginnen kwam even flink binnen.

Me-time
Thuis heb ik heerlijk mijn soapserie terug gekeken, had het namelijk een week niet kunnen kijken, dus heb daar uitgebreid de tijd voor genomen. Verder een heel klein beetje opgeruimd, zodat mijn huis visite-vriendelijk was en toen was het alweer tijd om de kleine meid op te halen.

Wandeling
De terugweg van school naar huis duurde een tijdje, we wandelden samen met mijn vriendin en haar zoontje en we genoten van onze wandeling. Ondertussen praatten we over van alles en nog wat met zowel de kinderen als met elkaar. Op het punt waar onze wegen elkaar gewoonlijk scheidden hebben we een tijdje gekeken naar een jonge vrouw die haar hond aan het trainen was. Ze liet hem over een boomstam springen en als hij het goed gedaan had werd hij beloond met wat lekkers. Mooi gezicht en de kinderen genoten ook van dit aanblik. Ze mochten de hond zelfs even aaien.

Visite
Toen was het tijd om een beetje te haasten, want de visite zou zo voor de deur staan en ik zou het niet leuk vinden als ze voor een dichte deur zou komen te staan. We waren nog maar net binnen of mijn schoonzusje belde aan. Nét op tijd dus. Gezellig bij zitten kletsen totdat ze haar kids uit school moest halen.

Ontspanning voor manlief
Op het moment dat manlief thuis kwam besloot ik hem te ontlasten. Hij kwam moe uit zijn werk en wilde even ontspannen achter de PC. Ik heb dochterlief dus meegenomen naar de keuken en we hebben "samen" gekookt en dochterlief heeft de tafel gedekt. Toen het eten klaar was kon manlief zo aanschuiven.
Na het eten heb ik de tafel afgeruimd, een toetje voor dochterlief en manlief gehaald en koffie gezet.

Hoewel het misschien niet groots is, hoop ik dat manlief het wel waardeert. Onze dochter vind het in ieder geval heerlijk om haar mama te mogen helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten