maandag 10 februari 2014

RAK Week - dag 1

RAK week - Random Acts of Kindness
En toen ontving ik gisteren op het laatste moment een mail van @Verdubbeldame met de vraag of ik, als ex-deelneemster van de geefmaand, ook wilde deelnemen aan deze uitdaging: De RAK week.
Dankzij de geefmaand weet ik heel goed dat ik zelfs geef als ik er niet over nadenk, het zit in me en doe het met liefde! Het maakt me namelijk blij en gelukkig!

Oude vriendin
Na een wandeling met dochterlief kwam ik bij het kleine winkelcentrum van onze wijk een oude vriendin van me tegen. Onze dochters zaten bij elkaar op de peuterspeelzaal, alleen was haar dochter al snel 4 jaar geworden, dus helaas was dat van korte duur. Ik kwam haar nog wel tegen, maar vaak hadden we dan beiden iets anders te doen. Nu zat zij met haar twee dochters te genieten van een croissantje en ik besloot mijn vermoeidheid te negeren en gezellig bij haar te gaan zitten.
Toen we een tijdje gezeten hadden en de kinderen hadden gadegeslagen, was ons achterwerk toch behoorlijk aan de koude kant geworden. Dus ik nodigde haar uit voor een bakkie koffie bij mij thuis, welke zij met liefde aannam.

Kinderen
Wat een genot om kinderen zo fijn met elkaar te zien spelen! Hoewel dochterlief en ik beiden moe waren, vonden wij het erg gezellig om vriendinnen over de vloer te hebben. Bij het afscheid waren zowel mijn dochter als haar oudste dochter emotioneel, ze wilden geen afscheid van elkaar nemen.

Een goed begin
Kortom, vandaag was dus echt een prachtig geschenk. Ik heb niet alleen haar een kopje koffie en de warmte van mijn huis gegeven. Ook heb ik mezelf de tijd gegeven om te genieten van het samenzijn met een andere persoon. Een mooi begin van de week!

1 opmerking: